OTÁZKY A ODPOVĚDI

1. Jak vypadá přijímací proces?

Přijímací řízení probíhají formou ústního pohovoru. Cílem je zjistit, jaké má uchazeč představy o pracovní pozici a o své profesní budoucnosti a jak se tyto shodují s naší nabídkou. Zejména u právních asistentů a juniorních koncipientů mohou padnout otázky na „tvrdé znalosti“, které míří na schopnost uchazeče vyřešit právní problém.

2. Je součástí výběrového řízení písemný test?

Písemný test součástí přijímacího řízení není. Výběru kvalitních lidí u nás věnujeme nemalé úsilí, a proto si na osobní schůzku vyhrazujeme dostatek času a uchazeče raději poznáme osobně.

3. S kým bude pohovor probíhat?

První kolo pohovoru probíhá s generálním sekretářem, druhé kolo s vedoucím advokátem nebo advokátkou a ředitelem kanceláře. Třetí kolo má podobu setkání se společníkem JUDr. Jaromírem Císařem, to se však týká pouze advokátů a koncipientů.

4. Na co se mám připravit?

Obecně je vhodné si připravit úvodní představení. Pokud zmíníte zajímavé pracovní, akademické či jiné zkušenosti, zájmy nebo plány, které do budoucna máte, uděláte jistě dobrý první dojem. Stojí také za to si ujasnit, proč chcete pracovat právě u nás.

5. Co očekáváte od uchazeče o práci?

Očekávání od zkušeného advokáta a právního asistenta jsou samozřejmě odlišná. Každý člen kanceláře by však měl mít přirozenou touhu učit se novým věcem, neboť námi zpracovávaná právní agenda bývá obvykle unikátní a k jejímu zvládnutí je třeba umět v dobrém smyslu kreativně právně přemýšlet. Abyste se do případů mohli plnohodnotně zapojit, vyžaduje to určitý čas. Z toho důvodu je práce u nás vhodná pro zájemce usilující o dlouhodobou spolupráci.

6. Jaká je pracovní doba?

Pracovní doba je od devíti do osmnácti hodin. Aby mohla být naše spolupráce skutečně dlouhodobá, snažíme se čas vyhrazený k práci dodržovat a před krátkodobým vypjatým výkonem dáváme přednost běhu na dlouhou trať.

7. Jaký je u vás dress code?

Dress code je v případě dnů, kdy se nesetkáváte s klienty, smart casual, v pátky pak vždy. V ostatních případech je správnou volbou formální oblečení.

8. Kolik u vás pracuje lidí?

V současné době kancelář včetně externích spolupracovníků tvoří přibližně 70 lidí, z toho 50 právníků či spolupracujících právních expertů. Právních asistentů je zhruba 15 a stejný počet administrativních zaměstnanců.

9. Jaké máte týmy a v jakém budu pracovat?

Právních týmů máme nyní šest, v čele každého stojí vedoucí advokát či advokátka. Zaměření týmů jsou:

  • Korporátní agenda
  • Energetika, petrochemie a transakční poradenství
  • Municipality a veřejné podniky
  • Dopravní sektor
  • Finanční sektor, automobilový průmysl a nepodnikatelské subjekty
  • Hospodářská soutěž a veřejné zakázky

Klíčem k úspěšnému právnímu servisu u nás není striktní dělení právních týmů podle právních odvětví, ale podle klientů, kterým naši právníci stabilně poskytují právní služby.

Zařazení do konkrétního týmu není jednoduchá disciplína. Odpověď zpravidla poskytne první kolo pohovoru, ze kterého by mělo vyplynout, do jakého týmu se po všech stránkách budete nejvíce hodit.

10. Od jakého ročníku přijímáte studenty?

Studenty tradičně přijímáme od druhého ročníku studia právnické fakulty, kdy již znají základy platného práva, optimální je třetí ročník. Zároveň nejeden excelentní student u nás začínal již v prvním ročníku a jak se říká, štěstí přeje odvážnému.

POSLAT ŽIVOTOPIS

Chcete s námi potkat? Pošlete nám svůj životopis a motivační dopis a dejte nám vědět o jakou pozici máte zájem.